Selecteer een pagina

Denken als MacGyver tijdens de crisis

Van 1985 tot 1992 was MacGyver een populaire tv-serie. De serie draait om een uitermate vindingrijke ex-spion genaamd Angus MacGyver. In MacGyver gaat het voornamelijk om het gebruik van wetenschappelijke kennis en inventief gebruik van huis-tuin-en-keukenspullen. In combinatie met ducttape en zijn Zwitsers zakmes komen er bij MacGyver allerlei oplossingen voor haast uitzichtloze situaties (meestal een zaak van leven en dood). Het bedenken en maken van complexe apparaten in tijdspanne van enkele minuten vormen vaak de rode draad van de aflevering. Alle oplossingen van MacGyver in de serie zijn gebaseerd op werkelijke natuurkundige principes. 

MacGyver was in staat om met beschikbare middelen een oplossing te vinden voor een probleem. Hij was bij een crisis altijd inventief en creatief en dat is precies wat nodig is tijdens deze economische crisis veroorzaakt door het Corona-virus. 

Net zoals MacGyver, zul je als organisatie moeten improviseren en op zoek moeten naar een creatieve oplossing om ‘het hoofd boven water te houden’ en de continuïteit te bewaken. Je zult met bestaande, en soms met minder middelen en mensen, moeten werken aan het realiseren van inkomsten maar vooral ook aan het versterken van de relatie met bestaande klanten en de eigen medewerkers. Voorlopig zullen we waarschijnlijk leven in een 1,5 meter samenleving en dat heeft direct gevolg op de wijze waarop je als organisatie kunt communiceren met klanten en medewerkers. Ook zullen bestaande jaarplannen en doelstellingen moeten worden bijgesteld zodat de verwachtingen weer haalbaar en realistisch zijn. 

Ik zet mijn levens- en werkervaring als professional en strateeg op het gebied van marketing, communicatie en business development graag in om als een ‘MacGyver’ voor jouw organisatie te werken aan een creatieve en realistische oplossing. Op deze wijze kan ik je helpen om nog zoveel mogelijk van de oorspronkelijke doelstellingen voor 2020 te realiseren. Ook maak ik graag gebruik van mijn ruime ervaring op het gebied van digitale transformatie om de marketing- en communicatiekanalen van jouw organisatie te optimaliseren voor het realiseren van omzetbehoud en loyale klanten en medewerkers. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn