Selecteer een pagina

coaching

Leiderschap, loopbaan en personal coaching

In dit onrustige jaar kan een coach jou helpen bij het maken van keuzes en het verkrijgen van inzicht.

Elke dag moet je als ondernemer knopen doorhakken en beslissingen nemen, maar hoe weet je zeker dat het de goede beslissingen zijn? Zeker in dit bizarre jaar waar we allemaal te maken hebben met omstandigheden die wij nog nooit hebben meegemaakt, is het voor ondernemers lastiger dan ooit om de juiste keuze te maken: waar ga je op bezuinigen of waar moet je juist nu in investeren?

Klanten vasthouden en ook verder groeien met je bedrijf maar je weet niet hoe?

Er zijn talloze manieren om jouw bestaande klanten aan je te binden en om met nieuwe klanten te groeien, maar wat is een goeie manier? Meer sales, of juist meer investeren in relatiebeheer? Nieuwe producten of diensten of jouw huidige product of dienst aanpassen?

Heb jij soms slapeloze nachten over de toekomst en hoe je een solide bedrijf opbouwt? Over hoe je zorgt dat je financieel gezond wordt en blijft? En of je mensen moet gaan aannemen, of niet? Of twijfel je of jouw bedrijf wel klaar is voor de veranderde toekomst. Wil jij zelf een gezonde life/work balance? Ervaar je soms stress en wil je wat meer rust in je hoofd? En ook weer kunnen genieten van je leven naast het werk?

Wil je meer focus en richting? Heb je moeite om focus te vinden en te bepalen welke richting je met je bedrijf op wilt? Wil je een duidelijk actie-plan met heldere prioriteiten?

Zoek je iemand die snel snapt waar het in jouw business om draait en jou kan helpen om kansen, bedreigingen en prioriteiten te zien?

Dan is 1-op-1 coaching door een ervaren ondernemer en coach waarschijnlijk iets voor jou. Sparren met iemand die ‘jouw taal spreekt’ en jouw wereld begrijpt. Iemand die doorvraagt en je tips geeft over hoe je zaken kunt aanpakken. Dat is precies wat ik doe en ik vertel je daar graag meer over. Als je het contactformulier invult, zal ik snel contact met je opnemen.

PERSONAL BRANDING

Voor ZZP’ers

Wat wordt mijn volgende project of opdracht? Als zzp’er houdt die vraag je voortdurend bezig. Je weet dat elke klus tijdelijk is en dat je opdrachtgevers steeds weer opnieuw moet zien te overtuigen van wie je bent en wat je doet. Maar hoe pak je dat slim aan?

Van jezelf een sterk merk maken doe je door jouw professionele identiteit stevig neer te zetten en door de juiste keuzes te maken. Want als je product of dienst en het verhaal dat je uitdraagt naadloos aansluiten op wie je bent, verhoog je direct je toegevoegde waarde voor anderen. Waardoor je hoger gewaardeerd en dus ook vaker gevraagd wordt. Benieuwd hoe je de projecten of opdrachten krijgt die je zo graag wilt? 

Voor werkzoekenden

Personal branding is het presenteren van jezelf en jouw unieke eigenschappen. Branding betekent letterlijk: een merk in de markt zetten. Met personal branding doe je dit voor je eigen ‘merk’. Waar sta je voor? Wat is jouw toegevoegde waarde? Zeker in een tijdperk waarin mensen (en dus ook werkgevers) online zoeken naar informatie (dus ook over jou wanneer je solliciteert), kan het handig zijn om met personal branding aan de slag te gaan.

Maar hoe doe je dat nu concreet, jezelf profileren via personal branding? Veel mensen zijn geneigd om zich bescheidener voor te doen en hun krachten misschien wat te onderschatten. Op zich een mooie eigenschap, maar wanneer je op banenjacht bent werkt die meestal niet in je voordeel. Het kan dus een beetje onnatuurlijk aanvoelen om met personal branding aan de slag te gaan. Waar kun je beginnen? Ik help jou daar graag mee!

HOE (CORONA)CRISISPROOF BEN JIJ?

LAAT JE JE NIET GEK MAKEN?

De een z’n dood, is de ander z’n brood. Verkopers van mondkapjes en ontsmettingszeep varen wel bij de uitbraak van het coronavirus. Maar wat als je niet in dit gat in de markt bent gesprongen omdat je al de trotse eigenaar bent van een eigen bedrijf waar je met ‘bloed, zweet en tranen’ aan hebt gewerkt en waar zowel jij als jouw werknemers van moeten leven.

Houd vooral je hoofd koel, is mijn advies. We hebben allemaal onze premier gehoord tijdens zijn persconferenties; voorlopig blijft het virus nog wel onder ons en een groot deel van ons zal er zelf mee te maken krijgen, maar als het goed is met milde verschijnselen. Op termijn hopen we het normale leven meer en meer op kunnen pakken. Juist nu is het belangrijker dan ooit om ‘mee te bewegen’ met deze veranderende wereld en nieuwe ontwikkelingen.

Iedereen begrijpt dat het voor niemand leuk is om je inkomsten te zien dalen in deze tijd van betrekkelijk grote economische onzekerheid. De belangrijkste vraag die je je als zelfstandig ondernemer hierbij kunt en misschien wel moet stellen is: hoe lang houd ik het vol met (een stuk) minder inkomsten? Hoeveel maanden kan ik vooruit? Omdat dit jou persoonlijk raakt, is het wellicht goed om een objectieve  ‘buitenstaander’ om advies te vragen.

kiezen voor jezelf

Iedereen worstelt op het werk of thuis weleens met lastige situaties. Daar is niets vreemd aan. Tenzij dit jouw functioneren belemmert. Dat merk je doordat je vaker conflicten hebt, twijfelt aan de keuzes die je maakt, steeds stress ervaart en je er zelf niet zo goed uitkomt.

Dicht bij jezelf blijven en dus kiezen voor jezelf is een van de grootste uitdagingen in een maatschappij waar alles lijkt te draaien om productiviteit, effectiviteit en sociaal gewenst gedrag. Op het moment dat je begint met het benoemen van jouw persoonlijke dromen en ambities, is er al snel dat ‘stemmetje’ in jouw hoofd dat elke zin start met “ja maar,…..”. 

Als je geluk hebt, zijn er een aantal vrienden in jouw omgeving waar je goed mee kunt praten en die jou ook zullen aanmoedigen om te kiezen voor jezelf en te gaan voor jouw dromen maar dan nog is het lastig om vervolgens ‘daad bij woord’ te voegen.

Ik ben geen ‘goeroe’ en niet alleswetend maar ik kan wel goed luisteren en meedenken als objectieve coach. Ik geloof in gelijkwaardigheid en samenwerken met elkaar en zo zal ik je ook graag helpen met praktische tips en adviezen als je daar behoefte aan hebt.